Mannerheimintien työmaa-alueilla rakentaminen etenee ja muutamme väliaikaisia liikennejärjestelyjä perjantaista 23.5. alkaen.
Muutokset tehdään torstain 22.5. ja perjantain 23.5. välisenä yönä ja uudet järjestelyt tulevat voimaan 23.5. aamusta alkaen.
Muutoksessa autoliikenne siirtyy kadun omille laidoilleen työalueen Runeberginkadun–Helsinginkadun sekä Reijolankadun päissä. Keskellä katua oleva kiskoalue säilyy työalueena, ja raitiotien rakentaminen jatkuu ratasähköjen asentamisella.
Nordenskiöldinkadun risteyksessä poikkeusjärjestelyt muuttuvat ja vesihuollon rakentaminen jatkuu kadun länsilaidalla.
Osa Mannerheimintien työalueen busspysäkeistä siirtyy muutoksen myötä lopullisille paikoilleen, osa jää väliaikaisille. Lue uutinen linja-autopysäkkien siirtymisestä tästä linkistä »

Nordenskiöldinkadun risteyksen työalue siirtyy
Nordenskiöldinkadun risteyksessä poikkeusjärjestelyt muutuvat, kun eteläpuolella sijaitseva työalue siirtyy Mannerheimintien vastakkaiselle laidalle.
Mannerheimintiellä molemmat ajokaistat siirtyvät kulkemaan kadun itälaidalla Savilankadun ja Nordenskiöldinkadun välillä. Työalue siirtyy kadun länsilaidalle.
Nordenskiöldinkadulla lännestä (Töölöstä) itään (Pasilan suuntaan) menevistä autokaistoista toinen poistuu käytöstä ennen Mannerheimintien risteystä. Autojen lisäksi pyöräliikenne kulkee ajoradalla muun ajoneuvoliikenteen seassa risteyksen ajan.
Kolme risteyksen neljästä suojatiestä on suljettuna ja poissa käytöstä. Risteystä lähimmät korvaavat suojatiet ovat
- Mannerheimintien ylittävät suojatiet: pohjoisessa Päivärinnankadun ja etelässä Ruusankadun–Savilankadun risteysten eteläpuolella
- Nordenskiöldinkadun ylittävä suojatie: Urheilukadun risteyksessä (jäähallin puoli)
Risteyksen länsipuolella Nordenskiödinkadun ylittävä valo-ohjattu suojatie säilyy käytössä (apteekin ja kaupan puoli). Risteyksen länsipuolella jatkuu vesihuollon rakentaminen.
Autokaistat siirtyvät omille laidoilleen työalueen päissä
Mannerheimintien ajokaistat siirtyvät muutoksessa kadun eri laidoille molemmissa päissä työaluetta. Autoliikenteelle Mannerheimintie on edelleen tavallista kapeampi ja kadulla on vain yksi kaista kumpaankin suuntaan.
Kadun keskiosassa oleva kiskoalue säilyy työalueena, ja raitiotien rakentaminen jatkuu ratasähköjen asentamisella. Myös kadun laidoilla rakentaminen jatkuu pintojen rakentamisella ja kaapelinsuojaputkien sekä maanpäällisen infran asentamisella.
Mannerheimintien poikkikadut säilyvät suljettuna läpiajolta Mannerheimintien päistä: Stenbäckinkatu, Päivärinnankatu, Ruusankatu, Savilankatu, Linnankoskenkatu, Humalistonkatu, Sallinkatu sekä Sibeliuksenkatu ovat suljettuina läpiajolta.
Jalankulkijan ja pyöräilijän poikkeusreitit jatkuvat
Jalankulkijan kiertoreittejä ja väliaikaisia suojateitä on edelleen käytössä koko alueella. Mannerheimitien ylittäviä suojateitä on käytössä yhteensä kahdeksan, joista Reijolankadun risteyksen sekä Helsinginkatu–Runeberginkatu -risteyksen suojateillä on liikennevalot.
Myös Nordenskiöldinkadun ylittävillä suojateillä on valo-ohjaus Mannerheimintien sekä Urheilukadun risteyksissä.
Erillisillä Mannerheimintien ylittävillä pyöräväylillä on poikkeusjärjestelyjä Reijolankadun, Nordenskilöldinkadun sekä Toivonkadun risteyksissä:
- Nordenskiöldinkadun ja Toivonkadun–Eino Leinon kadun -ylityksissä pyörät siirtyvät ajoradalle risteyksen ylityksen ajaksi. Reijolankadun risteyksessä pyörät ohjataan kulkemaan poikkeusreittiä kadun itäpuolta.
- Helsinginkadun – Runeberginkadun ylityksessä pyöräväylät ovat käytössä molempiin suuntiin.
Mannerheimintiellä Oopperan risteyksen eteläpuolella pohjoiseen päin vievä pyöräväylä on edelleen kiertoreitillä Oopperakujan kautta pyöräliikenteen valo-opasteen puuttumisen vuoksi. Suojatie on käytössä ja pyörää voi taluttaa.